Unified Communication
Communicatie is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Er zijn vele mogelijkheden tot communicatie, vaste en mobiele telefonie, video bellen, instant messaging, sms, e-mail. Maar via welke methode kunt u iemand nu bereiken? U belt naar kantoor en hoort dat de persoon die u wenst te spreken onderweg is en alleen mobiel bereikbaar is. U belt vervolgens het mobiele nummer en krijgt de voicemail. U laat een bericht achter maar wordt vervolgens niet terug gebeld. Uw irritatie groeit, met als gevolg dat u misschien wel een order of klant kwijt raakt omdat deze ook niet terug gebeld wordt.
Met Unified Communications weet u altijd waar u aan toe bent. De diverse communicatie systemen worden met elkaar geïntegreerd, zodat iemand altijd onder één nummer bereikbaar is en u eenvoudig volledig geautomatiseerd een bericht kunt doorgeven vanaf welk moment ze weer bereikbaar zijn. Dus nooit meer gissen naar hoe iemand te bereiken en wanneer deze persoon bereikbaar is. Betere bereikbaarheid levert u veel tijdswinst en geld op en ook klanten zullen dit als zeer prettig ervaren wat zich vertaald in meer tevreden klanten en uiteindelijk hogere omzet.
Unified Communications (UC) is de integratie van real-time communicatie diensten zoals instant messaging (chat), beschikbaarheids-informatie, telefonie (inclusief IP-telefonie), video-conferencing, het delen van gegevens (met inbegrip van web verbonden elektronische whiteboards interactieve whiteboards), call control en spraakherkenning met niet-real-time communicatie diensten, zoals unified messaging (geïntegreerde voicemail, e-mail, SMS en fax). UC is niet noodzakelijk een enkel product, maar een reeks van producten die een consistente uniforme user-interface en user-experience op meerdere apparaten en media-typen geeft.
Door middel van UC kan een persoon een bericht sturen aan één medium, en krijgt een reactie op een ander medium. Zo kan men een voicemailbericht ontvangen en ervoor kiezen om het via e-mail of een mobiele telefoon af te luisteren. Wanneer de ontvanger online is op basis van de beschikbaarheidsinformatie en deze accepteert op dat moment gesprekken, kan de respons onmiddellijk via tekst chat, telefonie of video-oproep worden verzonden. Anders kan het worden verzonden als een niet-real-time boodschap die kan worden geraadpleegd via diverse media.